.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زن و شوهر قاتل و راز جنايات زنجيره‌اي در گيلان

فرمانده نيروي انتظامي گيلان گفت: با دستگيري عاملان جنايت بي رحمانه در بندرانزلي، راز جنايتي ديگر كه در سال 85 به وقوع پيوسته بود، فاش شد.

بهمن اميري‌مقدم افزود: در آخرين روز اسفند سال 86 ماموران انتظامي پاسگاه آبكنار بندرانزلي جسد نيمه برهنه زني را كه در كنار جاده روستايي رها شده بود، كشف كردند.
وي ادامه داد: با حضور بازپرس ويژه قتل عمد و تشكيل پرونده در اين مورد، تحقيقات گسترده‌اي از سوي پليس آگاهي براي كشف راز اين جنايت آغاز شد.
اميري مقدم تصريح كرد: 2 روز پس از كشف جسد، مردي به نام جمال با مراجعه به پليس اعلام كرد كه همسرش به نام مليحه مفقود شده است و با بررسي نشانه‌هاي اين مرد و تطابق آن با جسد كشف شده كارآگاهان پليس آگاهي دريافتند اين جسد متعلق به همان زن گمشده است.
وي با اشاره به ادامه تحقيقات اين پرونده اظهار داشت: زماني كه جسد مليحه توسط همسرش شناسايي شد، بررسي‌هاي پليس براي دستگيري قاتل و يا قاتلين اين زن آغاز و ظرف چند ساعت با پيگيري‌هاي علمي و تخصصي پليس آگاهي، فردي كه مليحه چند ساعت قبل از مرگش با او ارتباط داشت، شناسايي شد.
فرمانده نيروي انتظامي گيلان اضافه كرد: ماموران پليس با اين فرضيه كه فرد شناسايي شده در قتل مليحه نقش داشته و يا از ماجرا اطلاع دارد، طي عملياتي موفق شدند او را كه يك زن 43 ساله بود به همراه شوهر 40 ساله اش در منزلشان دستگير كنند.
وي گفت: اين زن و شوهر كه سعيد و فريده نام دارند پس از انتقال به آگاهي و آغاز تحقيقات پليس و فني به قتل مليحه اعتراف كردند.
اين مقام ارشد در نيروي انتظامي گيلان در خصوص اعترافات فريده يكي از متهمان اين جنايت خاطرنشان كرد: فريده معترف است، يك روز قبل حادثه، مليحه به همراه يكي از آشنايان براي انجام كاري به منزل ما مراجعه كرد و وقتي او را ديدم جواهرات گرانقيمت زيادي با خود به همراه داشت، به همين جهت تصميم گرفتم به بهانه‌اي او را به منزل خود بكشانم؛ از اين رو يك روز بعد تلفني از او دعوت كردم به خانه ما بيايد و وقتي مليحه وارد خانه شد مقداري شربت كه از قبل با استفاده از قرص خواب آور آن را تهيه كرده بودم به مليحه دادم و او پس از خوردن شربت بي هوش شد.
وي اضافه كرد: اين زن جنايتكار در ادامه اعترافات خود اذعان داشت كه شوهرم سعيد، مليحه را به اتاق برد و پس از سرقت جواهراتش او را مورد آزار و اذيت قرار داد و سپس با استفاده از روسري‌اش او را خفه كرد و پس از اينكه از مرگ مليحه مطمئن شديم، جسدش را در صندوق عقب خودرو گذاشتيم و در جاده روستايي رها كرديم.
اميري مقدم تصريح كرد: از آنجا كه احتمال انجام جنايت‌هاي ديگر توسط اين قاتلان سنگدل دور از تصور نبود، تحقيقات پليس از آنان ادامه يافت تا اينكه فريده بار ديگر لب به اعتراف گشود و راز جنايتي خاموش در سال 85 را فاش كرد.
وي اظهار داشت: در بازجوئي‌هاي مجدد فريده اعتراف كرد كه 8 ماه قبل در مسير رشت به انزلي شوهرم مرا به محلي برد و گفت: اينجا جسدهاي زيادي كشف مي‌شود، وقتي از او پرسيدم تو از كجا مي داني پاسخ داد: يك سال پيش زني حدوداً 40 ساله به عنوان مسافر سوار خودروام شد و آن زن در مسير از مرگ شوهر و فرزندش برايم تعريف كرد و چون جواهرات زيادي به همراه اين زن بود او را به قتل رسانده و جسدش را در اين مكان رها كردم.
فرمانده انتظامي گيلان افزود: فريده همچنين اعلام كرد شوهرش زن ديگري را نيز به قتل رسانده و پس از قرار دادن جسد در داخل گوني آن را در مسير امامزاده هاشم رها كرده است.
وي خاطرنشان كرد: با اظهارات جديد اين زن، تحقيقات ويژه در اين زمينه آغاز و با بررسي پرونده‌هاي سالهاي گذشته مشخص شد، در 10 مرداد سال 85 خانواده زني به نام خديجه از گم شدن وي خبر داده و چند روز بعد جسد اين زن در رشت كشف شد.
اميري مقدم يادآور شد: با دعوت از خانواده خديجه براي حضور در آگاهي و مواجه با قاتل، شهرزاد نوه دختري مقتوله با مشاهده چهره سعيد، متهم اصلي اين پرونده را شناسايي كرد و گفت: متهم شباهت زيادي با راننده‌اي دارد كه با خودروي پيكان سفيد قديمي مادربزرگش را سوار كرده است.
وي افزود: ادامه تحقيقات و بررسي‌هاي پليس سرنخ ديگري در اختيار پليس قرار داد و اين سرنخ برگ جريمه‌اي بود كه براي يك دستگاه خودروي پيكان سفيد در همان ايام قتل خديجه صادر شده بود كه در خانه متهمين كشف شد.
فرمانده نيروي انتظامي گيلان گفت: با توجه به اينكه امكان وقوع جنايت‌هاي مشابه از سوي اين زن و شوهر تبهكار وجود دارد، تحقيقات اداره جنايي آگاهي استان و پليس انزلي در زمينه اين پرونده همچنان در دست بررسي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.